Att plugga på distans!

Ja det är ju inte första gången man pluggar på distans, gjorde ju de även då jag pluggade till undersköterska. Men dom kurser jag läste då va lite mer roligare. Än vad de är att läsa upp kärnämnena.. Känns väldigt segt att plugga detta men förhoppningsvis så kommer de väl att bli bättre med tiden. Har väl med att göra att komma in i rutinerna igen att börja plugga. Va ju ett tag sen man gjorde det.

Är ganska bra att plugga på distans, slippa sitta i skolan hela dagarna. Utan man kan sitta hemma vid datan och plugga i sin egna takt. Men det gäller att inte lämna allt till slutet. För då hinner man inte med det. Det blir väldigt stressigt plus att man lär sig inte allt på så sätt. Utan bättre att ta lite varje dag. Och det är bra att ligga lite före hela tiden så att man inte står där  med massa att göra då man blir sjuk eller får något jobb en dag.
Men visst de är inte alla som klarar av att plugga på distans, vissa behöver ha tiden i skolan att få hjälp med vissa saker och behöver ha lektioner för att kunna lära sig på ett bättre sätt.


När jag har pluggat upp alla ämnen som jag behöver så ska jag söka in till högskolan för att kunna plugga vidare till arbetsterapeut. Det är väl målet just nu. Får se när man kan söka in. Blir väl om några år..

Kommentarer
Postat av: P

plugga lite åt mig också haha :p

2009-04-03 @ 10:44:26
URL: http://pasinputte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0